Monday, August 17, 2009

求神给我启示!

到底神放我在这个家,祂要我学习什么功课呢?其实在这个家我真的很累,曾经也放弃过,要离家出走,幸好晓雁姐开通了我,到最后我也打消了离家出走的念头。在没有鼓励没有安慰没有疼爱,只有咒诅,臭骂,怀疑自己人的生活底下,真的真的很辛苦!今天只是拿错眼镜给妈妈,结果就直接“吃扫把棍”。我妈的脾气真的很可怕,她骂人都已经很可怕,还要诅咒人那就糟糕!在家里绝对不能做错一点小事,否则就要被挨骂,更加别说做错大事!在家里,我是一个没有资格出声的小孩子,在家里我最小,没有人尊重我,但是我告诉自己别人看不起我,我不在乎,至少我没有看不起我自己!昨天伯寿牧师讲道说我们要有父亲的形象,我相信是神在跟我们cyc成员说话,我也不例外。到底要具备什么条件呢?听起来好像很难哦。。神啊。。你到底要我学习什么功课啊。。好不好给我启示。。

2 comments:

  1. hei..i understand wat u feeling brother..
    sometimes we will get scold by parents juz coz of some small small matter de stuff..but no choice, we are children..we must understand lo they have their own preasure from their work and family sure will like tat one la..
    What bo sou gor say to us is really true and im practicing also.. i believe we as a child our attitude and behavior is always the thing that ppl gonna judge us, so sometimes we need to be humble and listen to them or even take the initiative to help them in the house..i believe they will see differences in you and slowly they will know that you are mature..
    Gambateh brother, i know sometimes is hard but God is testing us, if we cant obey to our own parents how we obey the mighty LOrd..will pray for ya..! Take care

    ReplyDelete
  2. gambateh lo..i trusat god wil change ur family whn u comit in god plan !!!...may god bless u o

    ReplyDelete